Retour & Garantie
Garantiebepalingen van accudam.nl
Garantietermijn
Accudam.nl biedt standaard 24 maanden garantie (vanaf de factuurdatum) op de verrichte revisie- en reparatiewerkzaamheden. Deze garantie dekt alle onderdelen die tijdens de revisie zijn vervangen. Een gedetailleerde specificatie van de vervangende onderdelen vindt u op uw eindafrekening. Indien er afwijkende garantievoorwaarden van toepassing zijn (bij specifieke reparatiediensten), worden deze altijd vooraf op de bestelpagina van het product vermeld.
Accudam.nl garandeert dat de nominale capaciteit van het geplaatste batterijpakket overeenkomt met de bestelde capaciteit. We kunnen echter geen garantie geven op de actieradius, aangezien deze afhankelijk is van verschillende externe factoren. Meer informatie hierover vindt u hier.
Wanneer kunt u aanspraak maken op garantie?
Garantie geldt voor:
- Het door accudam.nl geplaatste accupakket inclusief verbindingen met het BMS (Battery Management System), zoals lasverbindingen en bedrading.
- Componenten van het BMS, indien deze zijn vervangen tijdens de revisie (dit wordt expliciet op de factuur vermeld).
Wanneer vervalt de garantie?
Garantie vervalt in de volgende gevallen:
- Als u zich niet binnen 2 maanden na het vaststellen van het probleem heeft gemeld.
- Als accudam.nl niet in de gelegenheid wordt gesteld om het probleem op te lossen.
- Als derden zonder toestemming de behuizing hebben geopend of wijzigingen hebben aangebracht aan de gereviseerde batterij.
- Bij modificaties aan hardware of software die de prestaties van de accu beïnvloeden (bijvoorbeeld het aanpassen van de snelheidsbegrenzing via software).
- Bij schade door diepteontlading, val- of stootschade, of vocht- en waterschade. We raden aan de accu binnen op te slaan in een droge ruimte en blootstelling aan water te vermijden.
In sommige gevallen kunnen we de schade herstellen, maar de garantie vervalt alsnog.
Garantieverzoek indienen
Bij een defect binnen de garantietermijn kunt u contact opnemen met onze klantenservice via info@accudam.nl. Vermeld hierbij het product, de klacht en het ordernummer. Soms kunnen we het probleem op afstand oplossen. Indien nodig, kunt u de accu naar ons reparatiecentrum sturen voor verder onderzoek. Als het defect voortkomt uit een fout tijdens de revisie, herstellen wij het kosteloos.
Retourkosten
Klanten uit Nederland en België kunnen gebruikmaken van een gratis retourlabel. Voor klanten uit andere landen vergoeden wij de retourkosten indien u een betaalbewijs overlegt.
Accu's met onherstelbaar defect
Als uw accu niet hersteld kan worden, bijvoorbeeld door een defect in de printplaat, proberen we een vervangende accu aan te bieden. We kunnen ook het aankoopbedrag (exclusief onderzoekskosten van €10) terugbetalen. Dit aanbod blijft 3 maanden geldig na de oorspronkelijke factuurdatum.
Annulering van het revisieverzoek
U kunt uw revisieverzoek annuleren binnen 14 dagen na bestelling, maar zodra wij de accu ontvangen en de revisie zijn gestart, vervalt dit recht. Annulering kan schriftelijk of telefonisch, of via het Europees modelformulier voor herroeping (PDF).
Gevolgen van herroeping
Na annulering krijgt u binnen 14 dagen alle betalingen die u tot dat moment heeft gedaan terug, met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de transactie oorspronkelijk is verricht.